SNIKTITT - SHOPPING I PORTUGAL

• 31.07.2016 kl. 18:48

Jeg kjøper aller mest når jeg er ute på reise. Det er så mye mer spennende med butikker vi ikke har i Norge. Senere vil jeg vise alt hva jeg kjøpte, men foreløpig blir det noen bilder som en liten teaser. Håper alle har en fin søndagskveld videre ♥

♥ Har du shoppet mye i utlandet i sommer?

GJØR MEG KLAR TIL HJEMMESPA

• 31.07.2016 kl. 14:59

I dag har jeg lagt store planer og jeg er allerede godt i gang. Dagens treningsøkt er gjennomført og nå gjør jeg meg klar for skikkelig hjemmespa. På planen står: barbering, hårkur, lakkering av negler, ansiktsmaske, leppeskrubb og å ligge og slappe av i badekaret med en bok som for øyeblikket har blitt så spennende at jeg nesten ikke klarte å legge den fra meg i går kveld.

Nå skal jeg endelig få brukt badeskummet jeg kjøpte i Japan!

♥ Hvilke planer har du i dag?

♥ Når var sist du hadde hjemmespa?

VI UNGE SKAL HA KONTROLL PÅ ALT TEKNISK

• 30.07.2016 kl. 18:54

Det er så mye tekniske duppedingser man skal holde styr på for tiden. Er du godt voksen er du unnskyldt om du ikke henger helt med, men som ung skal du helst forstå og være aktiv på alle sosiale medier og ha det siste innen elektronikk. Jeg er ikke helt analfabet, jeg forstår meg på en god del av dette, men det er en god del ting jeg føler jeg henger litt etter i.

I dag skulle jeg f.eks. prøve å skifte profilbilde på facebook. Jeg har ikke gjort det på over et halvt år, bare fordi det er stress. Men så vanskelig kan det da ikke være tenkte jeg. Vel, slike sider oppdateres jo støtt og ingenting var likt da jeg gjorde det sist. Første forsøk: Jeg ble ikke helt fornøyd, den kuttet jo halve bilde! Andre forsøk: Den kuttet ikke bilde, men på ikonet hadde jeg bare et halvt hode. Nå skulle jeg bare slette det andre for å få tilbake det første - ikke så enkelt som jeg trodde. Jeg endte opp med å laste opp bilde enda en gang og trykke som en gal for å slette de forrige sånn at ikke folk så at jeg hadde lagt ut tre profilbilder på 3 minutter, HAHA!

Jeg klarte det til slutt da (stolt).

Ellers kan jeg jo bare neve hvor lang tid jeg bruker hver gang jeg laster opp et blogginnlegg. Alt for ofte er det noe som går galt. Om det er meg det er noe galt med eller mac-en vet jeg ikke, men jeg liker å skylde på mac-en. Alt jeg kan om blogging er selvlært, men selv etter nesten ett og et halvt år er det nok mye jeg ikke kan, eller kunne gjort på en enklere måte. Det er ikke sjeldent jeg ber andre om tips og triks på sosiale medier, men jeg kjenner ingen andre bloggere, så dette må jeg klare på egenhånd.

♥ Henger du med i tiden?

EN SISTE DAG I PARADISET

• 30.07.2016 kl. 12:59

Da var vi omsider kommet oss hjem til Stavanger. Jeg kjenner det var godt å kunne sove i min egen seng etter tre ukers reise.

Vi brukte hele gårsdagen på hjemturen. Jeg hadde jo tenkt å klare å blogge fra de ulike flyplassene, men det ble ikke så lett ettersom to av tre fly var forsinket og vi ikke fikk den tiden vi hadde trodd i mellomtiden. Men nå er vi altså hjemme og jeg skal begynne å vaske klær før neste reise. Men før jeg setter i gang vil jeg gjerne få vise bildene fra den siste dagen vi hadde i Portugal.

28. juli - broren min ble 16 år. Den siste dagen var det stort sett bursdagsbarnet som bestemte hva vi skulle foreta oss, men det er jo sånn det skal være når man har bursdag, eller hva? Dagen besto for det meste av å vandre langs gatene, ut og inn av spennende småbutikker og masse god mat. Selv synes jeg det var en flott avslutning på reisen. Vi tok også inn på et nytt hotell med fin utsikt mot elva og en stor bru som ble vårt siste stoppested. Jeg med min høydeskrekk og samtidig lyst til å ta bilder hadde ganske blandede følelser på toppen og ville fort ned igjen.

En mester i posing: "Mathilde, stå ved den stolpen"

EN DAG MED VINGÅRD OG VINSMAKING

• 28.07.2016 kl. 23:30

Planen var jo så klart å få ut dette innlegget i går, men etter vår lille utflukt måtte jeg nesten bare prioritere søvn. Derfor blir gårsdagens innlegg i dag, så skal jeg få ut innlegget om dagen i dag i morgen. Jeg kan ikke bruke for mye tid bak skjermen i dag etter som broren min har bursdag i dag.

I går var en innholdsrik dag med fulle tog, båttur langs elva, 36 grader, vingård og vinsmaking. Vi tok en dagstur til Pinhão som er veldig kjent for sine viner, og da spesielt portvin. Det var vingårder hvor enn man snudde seg. Selv var jeg ikke helt overbevist over byen, men båtturen langs Bouro var utrolig fin. Der fikk vi se mange av de mest kjent vingårdene. En av disse tok vi oss også tid til å besøke. Turen endte med vinsmaking hvor jeg glatt sto over. Jeg har enda ikke helt klart å like vin og synes jeg kunne spare foreldrene mine de pengene. Jeg fikk uansett et lite nipp av deres viner.

VI DRUKNER I SJOKOLADE

• 28.07.2016 kl. 08:24

Jeg må bare få vise dere et av hotellene vi har bodd på, Fábrica do Chocolate (sjokoladefabrikken). Hotellet passet godt for denne familien som elsker sjokolade. Bygningen hadde tidligere vært en sjokoladefabrikk, og var nå et hotell med sjokolade som tema. Vi ble tildelt rommene Dali og mørk sjokolade. Temaet var utrolig gjennomført. Rommet luktet sjokolade, det sto sjokolade klart til oss da vi kom inn på  rommet, såpene luktet sjokolade, velkomstdrikken inneholdt sjokolade og frokosten var full av sjokolade. I tillegg til alt dette hadde de et helt sjokolademuseum i kjelleren. Skal det først være tema må det være gjennomført, og det fikk de til.

SHOPPING OG SPA I PORTUGAL

• 27.07.2016 kl. 00:03

Det blir ikke mye bedre. I går var det strandliv og i dag shopping og spa i det flotte landet Portugal. Det er så deilig med ferie. Nye og spennende opplevelser og total avslapning hver dag. Det er sjeldent vi tilbringer mye tid på hotellet når vi er ute og reiser, vi vil heller oppleve byen. Det er også grunnen til at alle innleggene de siste dagene kommer ut sent på kvelden. I tillegg ligger vi en time bak Norge.

Nå har vi altså tatt oss inn på et nytt hotell, et spa-hotell og jeg har fått min første massagetime. Vi er tilbake i Porto, en større by hvor det er flere shoppingmuligheter, og det har jeg benyttet meg av. To nye jakker har jeg bla. klart å skaffe meg og en shorts som har vært etterlengtet denne sommeren ettersom jeg fant ut at de jeg har brukt tidligere år ikke passet.

Vi farter rundt når vi reiser som resulterer i en voldsom tretthet når kvelden kommer. Det er egentlig veldig fascinerende hvordan man kan gå en hel dag uten å merke hvor sliten man er før man setter seg ned utpå kveldingen. Nå er det igjen tid for å finne sengen for meg, for i morgen står en liten utflukt på planen.

VAMOS A LA PLAYA

• 26.07.2016 kl. 00:16

Siden jeg ikke kan portugisisk får overskriften bli på spansk. Uansett beskriver den dagen i dag ganske godt. Vi hadde nemlig enda en velykket strandtur i dag. Denne gangen til den som er kåret til den fineste i området, og det kan jeg være med på. Det var utrolig fint, men isende kaldt vann. Faktisk mye kaldere enn i Norge, det vil si i Oslofjorden hvor det var nesten 22 grader på det varmeste.

For en utrolig koselig by Viana do Castelo er, det må jeg bare si. Men nå er det sovetid for meg som skal opp tidlig i morgen for å ta toget tilbake til Porto, så her får dere dagens bilder.

VIANA DO CASTELO - BILDEDRYSS

• 25.07.2016 kl. 01:31

- Nye inntrykk i ny by

PORTO DAG 1

• 24.07.2016 kl. 01:45

Da har vi hatt vår første hele dag her i havnebyen Porto. Rent bortsett fra at vi måtte leve store deler av dagen uten bagasje som ikke kom med flyet har det vært en flott dag. Jeg svettet bort der jeg gikk rundt i de eneste klærne jeg hadde, langbukse og joggesko, men den fine byen klarte i stor grad å få meg til å glemme hvor varmt det var. Nå verker det i beina og jeg ser på klokka et det er på høy tid å komme seg i seng, men først vil jeg vise dere noen bilder fra dagen.

KJOLER FOR EN UKE

• 23.07.2016 kl. 17:35

Er det noe jeg ikke er flik til så er det å pakke lite. Jeg prøver å pakke mindre for hver gang, men av en eller annen grunn virker det som prøvingen har en motsatt effekt. I år tror jeg jeg hadde rekord i sommerpakking. Vanligvis pleier jeg bare å pakke for to uker på hytta, nå måtte jeg også pakke for en uke i Portugal i samme slengen, så jeg kan jo prøve å skylle på det. I bagasjen har jeg i alle fall klart å pakke hele 6 kjoler. Jeg kan jo nesten ha en for hver dag i uken! Så ja, jeg har stort forbedringspotensiale her.

♥ Er du flink til å pakke lite?

VI RAKK FLYET!

• 22.07.2016 kl. 19:57

Når flyet fra Oslo til Lisboa ble nesten 2 timer forsinket ble vi litt urolige for om vi kom til å rekke flyet videre til Porto. Det er en utrolig ubehagelig følelse, for man vet det ikke er noe man kan gjøre for å forsikre at man rekker det. Men heldigvis sitter vi nå på gaten og venter på ombordstigning i Lisboa.

Vi begynte dagen med å stå i kø i en halvtime for å sjekke inn bagasjen. Køen sneglet seg avgårde og det verdte var at køen ikke var lang en gang. Ombordstigningen ble en halvtime forsinket og når vi kom på flyet ble vi sittende i over en time før flyet lettet. Altså fikk jeg 5 timer og ikke 4 med sparking i ryggen av gutten bak.

Men vi rakk i alle fall flyet, så jeg er fornøyd :)

UKENS...

• 19.07.2016 kl. 14:20

Denne uken har jeg ikke klart å oppdatere dere med en eneste innlegg. Grunnen er, som jeg har sagt tidligere at vi ikke har internett på hytta. Jeg har bare internett når vi går opp fjellet for å handle. Siden jeg ikke har blogget denne uke tenkte jeg at det passet utmerket at dere fikk vite litt mer om hva jeg har gjort gjennom et UKENS-innlegg.

Matrett - Ingen tvil om at vi har hatt mange gode måltid denne uken, men det årlige sommermåltidet med reker var nok det beste. Maten ble inntatt ute med utsikt inn mot Oslo og dette gjorde retten, om mulig, enda bedre.

Opplevelse - Denne uken har vi bodd på en liten øy i Oslofjorden. Rundt oss er det også mange andre øyer, en av dem er som en bensinstasjon for båter. På fredag var det strålende vær her, så vi bestemte oss for å ta en luten svømmetur ut til "bensinstasjonen". Vannet var herlig og isen vi kjøpte da vi kom frem smakte enda bedre etter en liten svømmetur.

Opptur - Nå har jeg virkelig fått testet de nye linsene jeg kjøpte til mobilen fra ebay, og de var nøyaktig slik jeg håpet! Jeg sprang rundt hele øya og tok bilder. Nå gleder meg til å kunne teste linsene i Portugal.

Nedtur - Jeg kan ikke komme på mye dumt fra denne uken, men det har jo vært litt dumt at direktebåtene inn til Oslo går på lite praktiske tider. Det går to båter, den ene rett før tre og den andre rundt syv. Dette gjør at en dagstur i Oslo blir vanskelig uten å gå opp fjellet og ta Nesoddbåten. Det går jo greit, men det tar lenger tid og det er virkelig hardtrening opp den bakken altså.

Bilde  - Det er så mye fin natur på hytta og derfor har jeg tatt flere runder rundt øya med kamera. Jeg har tatt spesielt mange bilder av blomster, sommerfugler, bier og homler. Disse bildene kommer jeg nok til å legge ut på instagram fortløpende når jeg får et litt mer stødig nett. Foreløpig kan dere se min favoritt.

EGENFISKET FISK TIL MIDDAG

• 18.07.2016 kl. 14:06

Nå har jeg bare noen dager igjen på hytta og de skal utnyttes til det fulle. De to ukene i året jeg tilbringer på hytta har jeg alltid en liste over hva jeg må få gjort. Uten dette blir det ikke sommer! Eksempel: jeg må bade, spise reker, ro båten, spise kavring, høre lydbok mens jeg soler meg og å fiske. Alt dette har jeg klart å få gjort og nå kan jeg også krysse fiske av listen.

Det er ikke nødvendigvis så viktig å få fisk, men det gjør jo turen litt ekstra kjekt. I min familie er det jeg som har best fiskerlykke og det var også jeg som fikk fisk. Så da blir det egenfisket fisk til middag.

♥ Har du noe du må gjøre om sommeren?

♥ Har du fiskelykke?

JEG GLEMMER HVOR HELDIG JEG ER

• 11.07.2016 kl. 13:20

Mange kan nok bare drømme om en hytte i Oslofjorden. Vår hytte har vært i familien i lengre tid, men senest for noen dager siden viste Farmor en annonse med en hytte i Oslofjorden til en vanvittig høy pris. Denne hytten var på 39 kvadrat og hadde ikke innlagt vann en gang! Så ja, jeg glemmer hvor heldig jeg er som har fått tilbringe hver sommer på denne hytten.

At hytten er i den idylliske fjorden er i seg selv helt fantastisk. Vi er omringet av nydelig natur hvor enn vi ser. Samtidig er tomten utrolig fin og størrelsen gjør at man lett kan finne seg et lite krypin hvor man kan ligge helt uforstyrret.

At vi ikke har internett eller skikkelig dusj, utedo og må gå opp på Nesodden for å handle er faktorer jeg gjerne skulle forandret på, men likevel synes jeg det er fint at en hytte kan forbli en hytte, selv i 2016.

LEVER HYTTEDRØMMEN

• 09.07.2016 kl. 20:03

En liten oppdatering fra her jeg sitter på en øy i Oslofjorden. Her har vi ikke annet internett enn mobilnettet, som dermed resulterer i få blogginnlegg, noe jeg synes er dumt, men likevel har det vært litt deilig å ta fullstendig ferie. Jeg tror nemlig ikke folk som ikke blogger selv vet hvor mye arbeid det ligger i et innlegg. Spesielt vanskelig er det når man mangler inspirasjon.

Jeg derimot mangler ikke inspirasjon og gleder meg til å få internett tilbake for å skrive som før. Spesielt gleder meg til skolestart hvor jeg kan skrive blogg om hvordan det er å gå på folkehøyskole! Nå ar jeg hatt en liten pause, og det har vært deilig, men det klør litt i fingrene etter å komme tilbake igjen. Jeg skal i alle fall prøve å oppdatere dere så mye mulig mest jeg er her, så snakkes vi i alle fall når jeg er på ferie i Portugal.

♥ Hvor i verden er du for tiden?

EN DAG I OSLO

• 06.07.2016 kl. 22:00

I dag har vi hatt en fantastisk dag her i Oslo. Like etter lunch dro jeg og broren min inn til byen og videre til Grünerløkka. Her vandret vi rundt i de koselige gatene og besøkte småbutikker. Til slutt endte vi opp i en av de mange parkene. Parkene her er noe jeg virkelig skulle ønske vi hadde i Stavanger.

Etter litt shopping tok vi turen til bestemor hvor vi spiste en herlig middag. Her fikk jeg møtt mitt søskenbarn før hun drar på feltarbeid til Svalbard neste uke. Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke misunner henne. Jeg synes Norge er absolutt kaldt nok og sommervarme på 2-10 grader frister ikke.

Vi hadde fint vær stort sett hele dagen, men på veien tilbake til farmor høljet det virkelig ned. Så mye at vi heller mistet bussen enn å gå ut i regnet. Da vi kom frem forsto vi at det var en veldig lokal byge som ikke hadde rammet stede farmor bor. Sånt synes jeg er veldig fascinerende.

♥ Hva synes du om Grünerløkka?

ENDA EN PAKKE I POSTEN

• 06.07.2016 kl. 07:37

Da sitter vi på flyplassen, snart klar for ombordstigning. Turen går til Oslo hvor vi skal tilbringe to uker på hytta i Oslofjorden for så å dra videre til Portugal hvor vi skal være i Porto i en uke. Dette tilsier en stor og tung bagasje. For å komme oss til hytta må vi gå ned fra Nesodden og da er koffert veldig upraktisk, så store deler av gårsdagen gikk med på å rulle sammen og dytte alle klær og annet nødvendig på reisen ned i en sekk. Som vanlig fikk jeg den tyngste sekken på 16 kg (wupsi).

Jeg har bestilt en del på nettet i det siste og ble så glad da pakken fra blivakker kom frem i tide til reisen. Jeg bestilte både bahama mama fra the balm og vippelim fra duo. Vippene har jeg ikke tatt med på reisen, men det blir kjekt å prøve når jeg kommer tilbake. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe solpudderet og nå var det på tilbud til bare 119kr og tilbudet fortsetter! Du kan finne solpudderet HER. Duo vippelim har jeg hørt utrolig mye bra om, men jeg har aldri prøvd det. Kan gjerne skrive hva jeg synes når jeg har prøvd. Vippelimet er å finne HER, det er også på salg nå.

♥ Har du prøvd noen av disse produktene?

FLETTEKVELD

• 05.07.2016 kl. 14:50

Jeg synes det er veldig kjekt å flette, men jeg har fortsatt mye å lære. Det finnes så utrolig mange fine frisyrer man kan lage om man kan basic flette, men enda flere om man prøver noe litt mer avansert. I det siste har jeg vært spesielt opptatt av å prøve nye frisyrer så da to venninner skulle ha flettekveld hengte jeg meg gladelig på.

Med flettebøker, god snaks og alt vi skulle trenge av strikker og fliseklemmer satte vi i gang. Vi fikk prøvd en hel del nye frisyrer og forbedret de gamle gode. Jeg fikk også endelig lært meg hvordan man lagger fossefall-fletten. Jeg synes den er så nydelig og heldigvis var den ikke vanskelig når jeg forsto fremgangen. Ingen tvil om at en slik jentekveld må gjentas!

♥ Liker du å flette/bli flettet?

LAST PURCHASE FROM EBAY

• 04.07.2016 kl. 18:22

Det er noen dager siden jeg fikk den siste pakken i posten og det er bare min lathet som har gjort at jeg ikke har skrevet om dette tidligere. Det virket så slitsomt å skulle finne alt igjen og ta bilde, men det var det jo egentlig ikke. Noen andre som føler det sånn av og til? Det som er bra med at det har tatt meg tid er at jeg har fått testet alle produktene og jeg er superfornøyd med alt! Det beste er at hele kjøpet bare kostet meg i underkant av 300,- Jeg kommer nok til å skrive mer om produktene i løpet av uken, så hvis dere har spørsmål er det bare å stille dem her.

Mobillinser HER// Passlumme HER// Vipper HER// Makeup Toothbrush HER// Peel off liquid tape HER// Sminkekoster HER

♥ Har du kjøpt noe på ebay i det siste, i såfall hva?

10 SPRØSMÅL OG SVAR

• 03.07.2016 kl. 15:34

//innlegg i samarbeid med rabble

1. Hva er ditt drømmereisemål og hvorfor?

Åh, den er vrien. Jeg vil så mange plasser, men skulle jeg velge en å nevne må det nok være India. Jeg har i lengre tid hatt veldig lyst til å besøke India, ri på elefant, møte kulturen og kanskje prøve noen typiske indiske klær. Noe av grunnen til at jeg vil til akkurat India er at kulturen er noe helt annet enn i Norge og det synes jeg er så utrolig spennende! Ja, jeg vet det, det kan man si om de fleste land, men jeg har vært i Sør-Amerika, jeg har vært i Japan og jeg har vært i Afrika, nå vil jeg prøve noe annet!

2. Hva er ditt favorittmerke og hvorfor?

Jeg er egentlig ganske lite opptatt av merker og går heller etter kvalitet. Jeg hører heller på venner og deres oppfatning av et merke enn hva som er inn. Jeg er vel mest opptatt av merker når det kommer til sminkeprodukter og hudpleie. Her vil jeg helst gå for merker som jeg har fått inntrykk av at ikke skader huden eller tetter porene. Eksempelvis er jeg blitt veldig glad i hudpleieserien ren som er å få kjøpt på de fleste apotek.

3. Hvem var den siste du sendte melding til og hva skrev du?

Den siste jeg sendte melding til var mamma: "Åja, det va der du va. Hallo :)" Hun sendte melding om at hun var kommet frem til hytta, men jeg hadde glemt at hun skulle ta en dagstur, så jeg trodde hun var på joggetur, haha.

4. Hvilke er dine favorittbutikker på nettet?

Det må nok være Blivakker, Nelly og Bangerhead. Jeg handler mye av sminken min fra Blivakker og nå er det 60% på en rekke varer gjennom rabble. Nelly har alltid gode tilbud som er å finne på rabble sine sider. Hos rabble kan du også nå finne 15% rabatt på hele sortimentet hos Bangerhead.

5. Hva skulle du ønske at du var bedre til?

Å lage mat. Jeg er ikke veldig dårlig, det er ikke det, men det kommer ikke naturlig. Selv føler jeg at jeg må legge veldig mye energi i å lage mat og jeg tør ikke å prøve meg på noe fancy. Jeg har vel alltid ønsket at jeg var så god til å lage mat at å be folk på middag var en kjekk ting som gledet både meg og mine gjester.

6. Hva er livretten din?

Vel, skal jeg snakke litt mer om mat da. Jeg liker så og si alt og har i grunn ikke en livrett, men jeg har en rett jeg pleier å trekke frem om jeg får et slikt spørsmål: bacalhau à brás. Bacalao er bare så godt og dette er min favoritt. Ellers kommer lasagne også veldig høyt.

7. Hva ville du gjort med pengene dersom du vant 1 million kroner i lotto?

Mest sannsynlig reist en rundtur til flere av landene som står øverst på listen og spart resten i boligsparing.

8. Hvilken tv-serie eller film skulle du ønske at var livet ditt?

Jeg tror nesten jeg må si friends. Det virker så koselig å ha en vennegjeng som har et så tett bånd.

9. Hvilken by har du aller mest lyst til å bo i resten av livet ditt?

Jeg håper egentlig jeg kommer til å bo i flere byer, og ikke bare én. Jeg har som mål å bo minst ett år i utlandet, men jeg vil helst slå meg ned i Norge til slutt. Gjerne litt utenfor Oslo.

10. Hvilke sanger går på repeat på Spotify hos deg akkurat nå?

Jeg setter sjeldent sanger på repeat fordi jeg synes det er mye kjekkere å høre sanger når det er en stund siden sist. De gangene jeg setter sanger på repeat er når jeg prøver å lære meg dem, som regel i forbindelse med skole. Men det jeg har hørt en del på i det siste er sanger fra bandet Mutemath. Jeg kom over noen av sangene på en spilleliste her om dagen og jeg blir rett og slett ikke lei de sangene.

JEG HAR IKKE LENGE IGJEN I DENNE BYEN

• 02.07.2016 kl. 19:03

De siste dagene har det  gått opp for meg at jeg ikke har mange dagene igjen i denne byen. På onsdag reiser jeg og blir borte stort sett hele resten av juli. Jeg er bare hjemme noen få dager før jeg reiser til Trondheim og etter dette har jeg bare en uke hjemme før jeg flytter. Altså er det ikke mange dagene jeg har igjen. Derfor bestemte jeg meg for å ta en skikkelig bytur, som etter min mening inneholder kafébesøk, kjøpe nødvendigheter og å kjøpe noe man egentlig ikke trenger. Og vet dere, det klarte jeg med glans! Jeg kom nylig hjem og med meg hadde jeg to bikinier (nødvendig) og en kjole (ikke nødvendig) og et godt stykke kake i magen. Bikiniene vil dere nok få et glimt av når jeg er i Portugal, men her i regntunge Stavanger har jeg ikke mye bruk for dem.

Nå skal jeg straks i gang med å lage litt lørdagstaco. Det er utrolig lenge siden vi har spist taco her hjemme og nå klarte jeg rett og slett ikke å vente lenger!

♥ Har det blitt bytur på deg i det siste?

NÅR DU MISTER SOMMERJOBBEN

• 01.07.2016 kl. 16:55

Familien min og de aller fleste vennene mine vet allerede dette, men jeg har ikke skrevet det på bloggen tidligere. For litt over en måned siden fikk jeg vite at jeg ikke lenger hadde sommerjobb. Jeg hadde lagt opp ferien min etter jobben og virkelig gjort en innsats for å prøve å få det til å gå opp. Jeg skulle til og med begynne å jobbe før jeg egentlig var ferdig på skolen. Fire uker skulle jeg jobbe som dagmamma, noe jeg hadde gledet meg til. Det var en stor skuffelse å få beskjed om at faren i familien var en av de som kom til å få sluttpakke. Selv om det var utrolig kipt for meg, som virkelig trenger å tjene penger nå, er det jo mye verre for denne familien. Det er mange som har blitt utsatt for det samme dette året, og spesielt i Stavanger. Jeg trodde ikke jeg kunne bli direkte påvirket, men nå står jeg altså her, uten jobb. Men det er jo ikke så mye å gjøre med det.

Dette er altså grunnen til hvorfor jeg gjør så lite om dagen. Hadde det vært finere vær hadde jeg nok vært litt mer i humør til å gjøre noe, men de siste dagene har jeg stort sett brukt foran tv-skjermen eller til å gjøre husarbeid her hjemme. På denne måten kan jeg i det minste tjene noe denne sommeren.

♥ Har du sommerjobb i år?

Mathilde C. Bjørnseth

Hei! Jeg er ei jente på 19 år fra Stavanger som for øyeblikket går et år på Toneheim folkehøgskole. På denne bloggen vil du kunne lese om meg og min hverdag her på Toneheim samt det som interesserer meg. Altså alt fra mote, sminke, interiør og musikk til samfunnet rundt oss. Kontakt: matcat97@gmail.com