PÅ SKIKKELIG SIGHTSEEING

• 26.04.2017 kl. 13:48

Når jeg har reist med familien tidligere har vi tatt hånd om sightseeingen selv og det har fungert veldig fint for min del. På denne turen har vi leid inn guider som har vist oss byen som har gjort at jeg har sett og lært mye jeg ville ha gått glipp av ellers. Samtidig har jeg vært en av de turistene som ellers irriterer meg, som kommer i store puljer og tar bilder i hytt og vær, men ja ja. Jeg hadde i alle fall en fin opplevelse og fikk tatt mange bilder av byen. Jeg har en liten pust i bakken nå, men skal snart ut igjen og oppleve mer av denne fantastiske byen.

EN HERLIG START PÅ REISEN

• 25.04.2017 kl. 22:51

Budapest er en fin by, absolutt. Nå sitter jeg på hotellrommet, så klar for sengen og med verkende ben. Vi bestemte oss for å bruke den første dagen her til å se byen til fots. Vi har gått utrolig mye i dag og sett store deler av byen. Jeg synes i alle fall dette var en perfekt start på Budapest-turen. Ikke noe vi skulle rekke. Bare se seg om kring, spise billig, men god mat og virkelig få oppleve byen. Også ble det litt shopping også og da er jeg fornøyd.

RØMMER FRA VINTEREN

• 25.04.2017 kl. 05:03

Dere kan tro jeg ble sur da jeg våknet til snø i går tidlig. Det er jo snart mai! Hvor blir det av våren? Heldigvis for meg blir jeg ikke her mye lenger. Om en times tid er det avgårde til flyplassen for å rekke flyet til Budapest.

Denne reisen har jeg sett frem til lenge. Samtidig som det betyr at skoleåret snart er over, noe jeg ikke er klar for. Men jeg har bestemt meg for å nyte turen og ikke tenke så alt for mye på det. Budapest skal jo være en nydelig by og heldigvis også varmere enn her.

HJEMMESPA

• 23.04.2017 kl. 22:05

I dag har det vært en søndag slik søndager bør være: sove lenge, spise god mat og se film. I tillegg satt jeg av tid til skikkelig hjemmespa med ansiktsmaske, fotfiling, lakking av negler og mer til. Deilig å få tid til sånt i blant. Ta fri fra alt og alle og ta vare på seg selv.

♥ Er du glad i hjemmespa?

ENDELIG GÅR DET VEIEN FOR MEG

• 21.04.2017 kl. 17:29

Nå er jeg altså så glad. Endelig skal jeg få noe igjen for alt strevet jeg har vært gjennom. Dere aner ikke hvor mange steder jeg har søkt jobb uten å få noe svar. Det er så lite motiverende å skrive søknad etter søknad uten å oppnå noe. Men nå går det endelig veien for meg. I går og i dag fikk jeg tilbakemeldinger på to søknader og har nå fått to jobbintervjuer. Det betyr jo ikke at jeg er sikret jobb, men jeg sitter igjen med en stor mestringsfølelse og et større håp enn tidligere om at jeg kanskje snart får meg en jobb.

Foreløpig er jeg bare i hundre, men start kommer nok stresset med å skulle gå på mitt første intervju. De jobbene jeg har hatt tidligere har jeg ikke trengt å møte på intervju for, så det er nytt for meg. Så da er det bare å krysse fingrene for at jeg klarer meg bra. Jeg pleier å være god til å snakke for meg, men man vet jo aldri når stresset kommer.

MENS VI VENTER I SPENNING

• 17.04.2017 kl. 21:39

Da var snart ferien over for denne gang og vi avslutter på skikkelig vis med hjemmelaget brownies og påskekrim. For øyeblikket står kaka i ovnen og jeg kjenner jeg er veldig spent på hvordan den blir. Jeg har ikke prøvd denne oppskriften før, men med ved å søke "verdens beste brownies" må jo dette bli bra, haha. Så nå sitter vi alle og venter i spenning.

Tidligere i dag var jeg og Harsha på en herlig tur langs Akerselva. Det er så deilig at selv i en travel by som Oslo er det aldri langt å gå til nærmeste turområde. Jeg må innrømme at vi har brukt litt mye tid inne denne ferien, se det var spesielt bra å komme seg ut i dag. Men nå er jeg klar for nok en rolig kveld.

Håper alle har hatt en super påske!

VI LEKER TURISTER

• 16.04.2017 kl. 00:02

Det er viktig å utnytte ferien godt og spesielt denne dagen hvor butikkene var åpne. Ja, i alle fall noe av tiden. I dag dro jeg og Harsha til Oslo sentrum. Jeg må si jeg ble overrasket over hvor godt jeg kjenner byen. Jeg vet jo flere gatenavn her enn i min egen by, haha.

Litt kaldt var det, men veldig fint vær til å traske rundt. Og når vi først var i byen måtte vi jo besøke slottet, som alle "turister" gjør. Og forresten, ser dere bildet på skrå? Hver gang jeg lar Harsha ta bilde må han ta sitt signaturfoto. Derfor har jeg nå mange slike bilder, hehe.

Etter mye frem og tilbake fant vi også en sushirestaurant som var åpen. Jeg har nemlig fått Harsha til å prøve sushi og han likte det, jippi! Også må jeg få avslutte innlegget med å anbefale skjønnheten og udyret som vi så på kino. Vi kjenner vel alle historien, men den er fortsatt verdt å se.

PÅSKEFROKOST

• 14.04.2017 kl. 15:59

Jeg har hatt en super påske så langt. Jeg har fått tilbrakt tid med familie, venner og på hytta med Harsha. Nå er vi i Oslo og har tenkt å tilbringe resten av ferien her.

Noe av det beste med påsken er å kunne sove lenge og bruke lang tid på en skikkelig frokost. I løpet av uken har vi hatt flere virkelige gode frokoster og jeg synes det er så herlig å starte dagen på dette viset. Vi har hatt smoothie, egg og bacon og en veldig vikitig tradisjon - å male på egg.

HJEM TIL PÅSKE

• 08.04.2017 kl. 10:58

Nå sitter jeg i stua hjemme og kjenner at det er utrolig deilig å være tilbake. Veldig godt med påskeferie nå ettersom det har skjedd så mye i det siste. Her hjemme kan jeg slappe av og det er akkurat hva jeg trenger. Jeg synes påske er en veldig koselig høytid og når det er påske hører kvikk lunsj med. Ikke dårlig at jeg fikk 3 pakker til 10 kr! Dermed var kvikk lunsj reisemat i går. Jeg klager ikke.

Håper alle får en strålende påske!

EN FØRSTE GANG I BERGEN

• 05.04.2017 kl. 22:26

Da kan jeg krysse det av listen også, å få besøkt Bergen. En veldig fin by, det må jeg si. Og vi fikk oppleve Bergens store attraksjon - regn!

Denne uken har hele skolen med over 160 elever vært i Bergen på turné. Det var lenge å sitte i buss, men det gikk overraskende bra og tiden gikk nokså fort. Nå har vi vært og sunget i Johanneskirken og på steinerskolen og ellers kost oss i Bergen by. Kamera hadde jeg så klart med over alt og det ble da en god del oppholdsvær å ta bilder i.

Mathilde C. Bjørnseth

Hei! Jeg er ei jente på 19 år fra Stavanger som for øyeblikket går et år på Toneheim folkehøgskole. På denne bloggen vil du kunne lese om meg og min hverdag her på Toneheim samt det som interesserer meg. Altså alt fra mote, sminke, interiør og musikk til samfunnet rundt oss. Kontakt: matcat97@gmail.com